*

Wat vraag jij je af over Ruttes nieuwe baan als NAVO-baas?

Coen Timmer 30-09-2024 8 reacties

Mark Rutte begint morgen als secretaris-generaal van de NAVO. Een belangrijke functie op het wereldtoneel. Maar wat doet een NAVO-baas eigenlijk? Jaap de Hoop Scheffer bekleedde deze functie van 2004 tot 2009 en kan al je vragen beantwoorden.

Dus, heb je nog vragen over deze nieuwe functie van Rutte? Stel ze hier en dan beantwoorden we ze misschien in de uitzending. 

Piet Konings

30-09-24 om 15:25

Kom terug Mark. KOM TERUG . . .HELP ONS!!!!!

Peter Bok

30-09-24 om 15:42

Wat gebeurt er met de hoogste baas van de NAVO als hij liegt tegen de leiders van de landen?

Richard Kruijswijk

30-09-24 om 16:07

Heeft de Secr.Gen. ook een taak om de diplomatie te coördineren (ihb t.a.v. Rusland met het oog op vredesonderhandelingen en de relatie met Rusland na beeindiging/bevriezing/pauze oorlog Oekraïne)?

Maarten Sebastiaan Hol

30-09-24 om 16:25

Gaat Mark Rutte nu, na Nederland zo visieloos verwaarloosd te hebben, nu de NATO 'kapot' maken? #dtv laugh

Charlotte Goulmy

30-09-24 om 17:23

Kan hij, met zijn geheugenproblemen, zijn korte lontje en zijn gave voor schimmige formuleringen, veel kwaad aanrichten of is er een instantie boven hem die hem op het rechte pad kan houden?

Esther van Rems-Dijkstra

30-09-24 om 17:31

Hoe goed moet je geheugen zijn als NAVO-baas? 

Chris Zijdeveld

30-09-24 om 19:55

Is er in de NAVO een rem op de kortzichtige Russen haat van Rutte?

Ik herinner me nog goed hoe hij (samen met Frans Timmermans overigens) een gigantisch nummer maakte van het tragische ongeluk met de MH17. Dat er met luchtdoelraketten ongelukken kunnen gebeuren was ook de Amerikanen overkomen toen ze per ongeluk een burgervliegtuig met een paar honderd inzittenden uit de lucht schoten. Kon een redelijk mens echt denken dat de Russen dat KLM/Malaysia vliegtuig met opzet hadden geraakt? Natuurlijk niet; ze dachten een ander doel te raken. Maar het circus Rutte/Timmermans was onstuitbaar in het uiten van Russen haat.

Mede daardoor werd bekwaam (of per ongeluk?) de vraag onder tafel geveegd waarom andere luchtvaartmaatschappijen niet meer over dat gebied vlogen en KLM/Malaysia wel.

Met andere woorden: zit er in de NAVO besluitvormingsprocedures een rem op het op de boven beschreven manier van kapen van incidenten?

Oskar Kroes

01-10-24 om 0:22

Hoe is het mogelijk dat zo'n belangrijke functie bekleed kan worden door iemand die aantoonbaar consequent niet integer gehandeld heeft?

Zegt dit ook iets over de integriteit van het instituut?

Cookie-instellingen